PAL

Peer Assisted Learning (PAL)

“People, who are not professional teachers, help and support the learning of others in an interactive, purposeful and systematic way” (Topping, 1996)

De Psychologische Kring houdt sinds het academiejaar 2012-2013 Peer Assisted Learning (PAL) sessies. Hiermee  PAL bieden we de mogelijkheid aan om in kleine studiegroepjes aan de slag te gaan met de leerstof, onder begeleiding van twee oudere studenten (de tutoren). De tutoren zijn zelf psychologiestudenten die graag hun opgedane kennis willen delen met andere studenten. De sessies zijn bedoeld voor iedereen die vakken uit de eerste en/of tweede bachelor Psychologie volgt en die graag in groep de leerstof op een dieper niveau wil verwerken.

De tutoren zijn in geen geval echte “lesgevers”. De klemtoon ligt op het faciliteren van het denk- en zoekproces van de tutees en het modereren van het gesprek hierover tussen de tutees onderling. Door in groep te discussiëren wordt er op een dieper niveau naar de leerstof gekeken. Studenten kunnen ook zelf beslissen welk topic ze willen behandelen en ontwikkelen zo een eigen ritme.

De Dienst Onderwijsondersteuning en Studiebegeleiding (DOS) heeft dus niets te maken met PAL. Er wordt wel regelmatig overlegd met DOS om onze diensten zo min mogelijk overlappend maar wel zo goed mogelijk complementair te maken.

Interesse om tutor te worden of heb je nog andere vragen over PAL? Stuur dan gerust een mailtje naar pal@psychokring.be!

Advertenties